10. 10. 2013 10:14:57 publikováno na webu Parlamentnilisty.cz
Podle Babiše jsou malé podniky na „prd“ program ANO je podporuje
Nově vycházející hvězda české pravice, miliardář Andrej Babiš, se podle MF DNES vyjádřil, že malé firmy jsou „na prd“. Dodal, že podpora malého podnikání jsou jen „kecy a klišé“. Podporovat je podle něj potřeba především velké průmyslové podniky. Co na tom, že program Babišova uskupení ANO se k podpoře malých a středních podniků hlásí? Andrej Babiš asi nebere příliš vážně program, se kterým získává hlasy nespokojených voličů. Možná by nás to u nových pravicových uskupení nemělo až tak překvapovat. Karel Schwarzenberg před minulými volbami roztomile brumlal, že program partaje, za kterou kandiduje, dokonce ani nečetl. Že si lídři pravice s předvolebními sliby hlavu nelámou, dokazuje i několikeré zvýšení daní Nečasovou ODS. To ale rozhodně neodrazuje staronové vedení ODS od toho, aby nám nějaké to snížení daní pár dní před volbami zase neslíbili.
Podívejme se k sousedům. Tam se předvolební sliby berou vážně a podporuje se rozvoj všech segmentů ekonomiky. Úspěšná německá ekonomika zaměstnává dvě třetiny lidí právě v malých a středních podnicích. Menší podniky jsou pružné, dokážou se dobře přizpůsobovat změnám v ekonomice. Vysoká zaměstnanost znamená dobrou koupěschopnost obyvatel. Silná domácí poptávka po zboží a službách táhne hospodářský růst. Z malých firem rostou firmy velké. Ale velké firmy také občas zkrachují a vytvoří obrovské problémy.
Silná ekonomika potřebuje malé i velké podniky. „Na prd“ nejsou ani malí ani velcí. „Na prd“ není Škoda Auto, a.s., táhnoucí velkou část ekonomiky. „Na prd“ není ani český výrobce nemocničních lůžek Linet, expandující do celého světa. „Na prd“ není ani firma o deseti zaměstnancích, vyrábějící na jižní Moravě zařízení na měření průtoku vody. „Na prd“ rozhodně není malinká start-up firmička několika počítačových nadšenců, ze které může vyrůst „nový Microsoft nebo Apple“. Potřebujeme velké průmyslové podniky, technologické firmy i logistická centra. Potřebujeme ale také všechny ostatní firmy a firmičky, které jsou schopny nabídnout dobrý produkt a zaměstnat lidi. Potřebujeme útulný penzion na horách, ve kterém se mohou ubytovat naši i zahraniční turisté. Potřebujeme kvalitní autoservis i prodejnu farmářských potravin. Potřebujeme také instalatéra, který nám doma opraví vodovodní kohoutek.
„Na prd“ je naopak situace v OKD, která severní Moravě způsobí velké problémy. „Na prd“ jsou středně velké firmy, které si půjčují stamiliony od měst a obcí a nevracejí ani úroky ani jistinu. „Na prd“ jsou malinké cestovní kanceláře, které nechají turisty v zahraničí bez hotelu a stravy.
„Na prd“ je něco jiného mít v programu a něco jiného si myslet.